Pokud se pustíte do tvorby webových stránek, vždy je potřeba si ujasnit proč. Webové stránky by měly mít nějaký jasný cíl, s kterým se následně bude při tvorbě pracovat a na který se budou směřovat.
Každý web má svou doménu, která by měla být zajímavá a přitom jednoduchá. Doména může být národní i nadnárodní nebo zájmová. Pokud doména obsahuje klíčová slova, je to ideální ale ne přímo nutné. Pro kontrolu dostupnosti CZ domén můžete použít stránku národního správce domén www.nic.cz.
Webové stránky by neměly být v průběhu jejich tvorby běžně dostupné, takže je ideální jejich umístění na pracovní doménu nebo blokování jejich zobrazení běžným návštěvníkům v rámci redakčního systému.
Podle vymyšlené struktury webu, kterou si můžete navrhnout třeba ma papír a rozkreslit jednotlivé odkazy v rámci menu, je potřeba toto nastavit do redakčního systému. Stejně tak je potřeba navrhnout grafickou podobu webu.
Základní stránka webové prezentace je jakousi výkladní skříní celého webu, na kterou můžete umístit inforace o firmě, nabídce základních služeb a představení nabízených produktů, poslední novinky a kontaktní údaje.
Podle zvolené struktury webové prezentace se následně tvoří jednotlivé podstránky a jejich obsah. Každá stránka prezentace by se měla cíleně věnovat jednomu zaměření.
Protože dnes už více jak 50% návštěvníků přichází na váš web ze svého mobilu, je potřeba se na zobrazení webu v mobilním telefonu speciáně zaměřit. Responzivnost webu zajistí, že se informace na webových stránkách jen automaticky přeskupí do užšího sloupce, ale přitom nedojde ke zmenšení textů a nemožnosti ovládat web rukou na displeji mobilu.
Pokud řešíte-li web komplexně, tak se budete SEO optimalizaci věnovat už v rámci návrhu struktury nebo tvorbě obsahu jednotlivých stránek. Texty, tituly, meta popisy, nadpisy, odkazy, obrázky, to vše je potřeba v rámci SEO řešit. Když nechcete nebo nevíte jak, můžete se zaměřit jen na základní, tzn. nejdůležitější prvky.
A nemusí se jednat jen o statistiky Google Analytics, ale mohou to být další online služby, které vám pomohou při sledování vašich stránek a poskytnou důležité informace pro jejich vylepšení.
Pokud máme všechny předchozí body hotové a odzkoušené na pracovní doméně nebo uzavřeném redakčním systému, je čas na spuštění webu do plného provozu a jeho zveřejnění pro všechny příchozí návštěvníky. Tím vaše práce ale nekončí ... spíše začíná ... webmarketing, propagace, sociální sítě, prostě spousta zajímavé práce :-)