Web i na mobilu

Dnes už více jak polovina návštěvníků vašeho webu prohlíží jeho stránky na mobilu. Web musí být responzivní, tzn. musí mít upravený obsah pro zobrazení na mobilu.

Webové stránky

Moderní webové stránky s administrací pro editaci obsahu.

Eshopy

Tvorba moderních eshopů na míru, které skvěle prodávají.

Aplikace

Mobilní a webové aplikace na míru podle požadavků klienta.

Nezávazná poptávka

Máte zájem s námi spolupracovat? Ozvěte se nám!

Jak si na webu políčit na zákazníky

Víte, jak políčit na nové zákazníky, a to přímo na vašich webových stránkách? Je potřeba zajistit, aby návštěvníci pouze neproplouvali vaší webovou prezentací, ale aby zachovali stopu v podobě kontaktních informací nebo ještě lépe, aby rovnou zadali poptávku po produktu nebo službě, kterou nabízíte.

Webové formuláře

Nejjednoduší způsob, jak umožnit každému návštěvníkovi vašeho webu, aby zanechal svoje kontaktní údaje nebo poptávku, je umístění online formuláře na webové stránky. Návštěvník webových stránek není vždy připraven na komunikaci s vámi nebo si není jist jak bude specifikovat svůj dotaz. Proto je pro něj mnohdy příjemnější zanechat svůj dotaz na webu v písemné podobě a na to jsou právě ideální online formuláře.

Formulář vše urychlí

Další zajímavou funkcí formuláře je možnost jasné specifikace informací, které po zákazníkovi chcete. Stává se velice často, že v rámci klasické e-mailové komunikace, získáte od zájemce všechny podstatné informace až po výměně 2 až 3 zpráv.

Jelikož bez těchto informací většinou nemůžete udělat konkrétní nabídku, stojí vás to především čas a tím i nebezpečí, že zákazník získá konkurenční nabídku dříve a vy tak následně pošlete nabídku už zbytečně.

Které informace sbírat?

Poptávkový online formulář vhodně umístěný na webu přitom může obsahovat všechny důlěžité informace a vy tak získáte zadání od návštěvníka vašeho webu ihned. Online poptávka by určitě měla obsahovat základní kontaktní údaje. Opravdu ale stačí základní údaje a nemusíte po zájemci o vaše produkty nebo služby požadovat jeho IČ, adresu nebo všechna telefonní spojení. V praxi vám přeci pro komunikaci bude stačit e-mail a pro případné upřesnění poptávky ještě telefon, v ideálním případě mobil.

Ani jméno firmy, ani jméno osoby zpočátku nepotřebujete a nabídku vytvoříte a pošlete na e-mail. Vše ostatní se můžete dozvědět až při další komunikaci, pokud bude mít zákazník zájem. Vždy počítejte s tím, že zájemce o poptávku se potřebuje cítit nezávazně, a proto čím méně osobních informací po něm budete požadovat, tím důvěryhodněji pro něj budete působit. 

Poptávka není objednávka

Ohledně zadání detailnější specifikace v poptávkovém online formuláři, tak i zde je méně více. Chtějte po zákazníkovi informace, které opravdu budete potřebovat pro vytvoření nabídky, ale netrapte ho požadavky na příliš detailní zadání, jako by se už jednalo o objednávku. Tu můžete mít samozřejmě na webu připravenu v podobě online formuláře také, ale to jsme už o další krok dále. Nejdříve je potřeba získat od návštěvníka poptávku, abychom z něj mohli udělat objednávkou zákazníka.

Z čeho lze ve formuláři vybírat

V rámci požadavku na konkrétní informace v poptávkovém formuláři můžete využít mnoho různě funkčních polí. Základem je pole pro běžný text nebo textové pole pro delší popis nebo zprávu. Jestliže potřebujete od poptávajícího nějaký rozměr nebo počet, je možné toto řešit buď pomocí textového pole nebo sofistikovaněji zadáním různých variant, z kterých pak může zájemce jen vybírat tu strávnou varintu nebo klidně i vícero variant.

Za takové ulehčení vám bude potencionální zákazník rozhodně vděčen a získáte u něj plusové bodíky už dopředu. V rámci různých polí, která nabízejí rozmezí jsou třeba termíny, a to jak výběr jednoho, tak třeba výběr termínu od do, které se většinou používají u rezervačních formulářů a je jedno jestli se jedná o ubytování, půjčení nebo službu.

Jak to je s termíny

Zastavme se u termínů. Výběr termínu je asi nejčastější ze specifických polí, která se používají u výběru ubytování, zapůjčení auta, šatů nebo jiných předmětů nebo v poslední době se často používá i pro určení konkrétního termínu požadované služby (např. rezervace průvodce).

Vyvarujte se nedorozumněním

V rámci ideálního řešení online formuláře můžete počítat s funkcemi, které vycházejí z praxe a ulehčí vám i zákazníkům orientaci. Jednou ze základních je třeba blokace možnosti výběru termínů, které už proběhly. Velice často se stane, že si zájemce o ubytování splete měsíc a ve formuláři objedná ubytování na termín, který už dávno proběhl.

Zdá se to samozřejmé, ale asi byste se divili u kolika rezervačních systémů se s takovou chybou můžete setkat. To, že se zájemci o ubytování nebudou ani starší termíny zobrazovat budou zájemci hodnotit kladně a vy jako provozovatel budete spokojeni, že nebude docházet k chybám a tím i k nedorozumněním.

Formulář musí informovat

Formulář vyplněný návštěvníkem vašeho webu se k vám musí nějakým způsobem dostat. Buď se vyplněné formuláře někam zapisují v redakčním systému vašeho webu nebo příjdou rovnou do vybraného e-mailu jako zpráva.

Ideální případ je ten, že se vyplněný formulář zapíše v redakčním systému pro případnou kontrolu, ale současně se odešle jako zpráva na předem vybrané e-maily. Ano těchto e-mailů může být více, a tak se nestane, že by vám poptávka zapadla a nikdo ji neřešil.

Odeslání tzv. notifikačních e-mailů je vhodné taky proto, že nemusíte neustále kontrolovat příchozí poptávky nebo rezervace, ale pokud něco dorazí, příjde vám o tom do e-mailu zpráva.

Nezapomeňte informovat zákazníka

Rozhodně by se ale nemělo zapomínat na zákazníka. Ten by měl být informován ihned o probíhajícím odeslání jím vyplněného formuláře a stejně tak by měl dostat e-mailem zprávu, co, kdy a komu poslal. Výhodou notifikačního e-mailu pro zákazníka je i to, že jste schopni mu nastavit do takového e-mailu i další informace. Jestliže v rámci online formuláře přihlášky na nějakou akci zadáte do potvrzujícího e-mailu její propozice, ušetříte si mnoho práce a zbytečné chybovosti. Zde je zajímavá i možnost propojit přihlášku na akci s online platbou, ale to probereme detailněji v některém z dalších článků našeho Web7 blogu.

V případě, že byste měli zájem o další informace nebo o řešení, které vám přivede nové zákazníky z vašeho webu, kontaktujte nás nebo vyplňte krátký poptávkový formulář. Pro ty zkušenější z vás máme připravenu službu Forms7.com, kde se můžete zaregistrovat a pracovat s formuláři dle své potřeby.