Web i na mobilu

Dnes už více jak polovina návštěvníků vašeho webu prohlíží jeho stránky na mobilu. Web musí být responzivní, tzn. musí mít upravený obsah pro zobrazení na mobilu.

Webové stránky

Moderní webové stránky s administrací pro editaci obsahu.

Eshopy

Tvorba moderních eshopů na míru, které skvěle prodávají.

Aplikace

Mobilní a webové aplikace na míru podle požadavků klienta.

Nezávazná poptávka

Máte zájem s námi spolupracovat? Ozvěte se nám!

Jak řešit kladné reference na Google

Pozitivní recenze na Google jsou klíčové pro zlepšení online pověsti vaší značky, přilákání nových klientů a zvýšení důvěry ve vaše služby nebo produkty. Zde vám předkládáme několik strategií, jak nejlépe zpracovávat a využívat kladné reference na Google:


1. Aktivní sběr recenzí


Podněcování recenzí: Vyzvěte spokojené zákazníky, aby zanechali recenzi. To může být součástí follow-up emailu po dokončení služby nebo nákupu, nebo můžete zákazníkům připomenout možnost zanechání recenze při osobním setkání.

Zjednodušení procesu: Poskytněte zákazníkům přímý odkaz na vaši recenzní stránku na Google, aby byl proces co nejsnazší. Přímý odkaz můžete umístit do hromadného e-mailu, který rozešlete svým spokojeným zákazníkům.

Karta s NFC čipem: Pokud jste se zákazníky v osobním kontaktu, můžete si pořídit speciální kartu s NFC čipem, který může velice zjednodušit provedení kladné reference. Pouhým přiložením mobilního telefonu zákazníka k vaší kartě s NFC čipem, který obsahuje url adresu vaší referenční stránky na Google, se zákazníkovi otevře formulář reference s 5 hvězdičkami + oknem pro textové hodnocení. Není potřeba nic dalšího, jen prokliknout 5 hvězdiček hodnocení a potvrdit zákazníkovu volbu. A je to.

QR kód: V případě, že by zákazník neměl mobil s čtečkou NFC (neumí provádět platby online) nebo vy nemáte kartu s NFC čipem, je řešení použít QR kód. Ten můžete vytisknout na prodejně, recepci, zákaznickém centru, prostě všude, kde příjdete do kontaktu se zákazníkem. Zákazník pak může svým mobilem načíst QR kód a opět otevřít přímo vaši stránku referencí Google.


2. Reakce na recenze


Poděkování za recenze: Odpovídejte na všechny recenze, zejména na pozitivní (u negativních se nepouštějte na webu do sporu, protože se většina čtenářů bude spíše vcitovat do vašeho zákazníka než do vás). Vyjádřete vděčnost za zpětnou vazbu a ukažte, že si vážíte času, který si zákazník na recenzi vyhradil.

Osobní přístup: Personalizujte vaše odpovědi, odkazujte na specifické detaily zmíněné ve recenzi, aby zákazník cítil, že jeho příspěvek je opravdu ceněn.


3. Propagace recenzí


Zobrazení na vašem webu: Integrace Google recenzí do vašeho webu nejen zvyšuje důvěryhodnost, ale také může pozitivně ovlivnit SEO.

Sdílení na sociálních médiích: Sdílejte své nejlepší recenze na sociálních sítích, aby je vidělo více lidí. To může vést k většímu zapojení a šíření pozitivního vnímání vaší značky.


4. Analýza získaných recenzí


Získávání přehledů: Pravidelně analyzujte obsah recenzí, abyste identifikovali silné stránky vašich služeb nebo produktů. Tato analýza může také odhalit potenciální oblasti pro zlepšení.

Využití pro marketing: Přehledy a tendence z recenzí mohou sloužit jako zpětná vazba pro vaše marketingové strategie.


5. Incentivizace recenzí


Ačkoliv přímé nabízení odměn za recenze může být v rozporu s pravidly Google, můžete motivovat zákazníky k zanechání recenze prostřednictvím loajálních programů nebo speciálních akcí, které zvyšují celkovou spokojenost zákazníků a tím i pravděpodobnost, že napíší pozitivní recenzi.


6. Školení týmu


Povědomí o významu recenzí: Ujistěte se, že váš tým chápe, jak důležité jsou recenze pro vaše podnikání.

Vzdělávání zaměstnanců: Trénujte svůj tým, aby poskytoval vynikající zákaznický servis, což přirozeně vede ke kladným recenzím.


7. Monitorování a ochrana reputace


Pravidelné sledování: Monitorujte vaše recenze a získejte upozornění na nové recenze, aby jste mohli rychle reagovat.

Řízení negativních recenzí: Efektivně a takticky řešte negativní recenze, což může také zlepšit vnímání vaší značky. Jak už bylo poznamenáno v předchozím textu, nepouštějte se v rámci reakce na negativní referenci do "války" se zákazníkem, protože z ní nikdy nevýjdete jako vítěz. Bohužel se většina čtenářů a vašich potencionálních zákazníků bude spíše vciťovat do role vašeho oponenta, než do vás. Nespoléhejte na to, že vaše argumenty jsou jasné a čtenáři ocení, že jste v právu a že si negativní hodnocení nezasloužíte. Praxe je bohužel taková.

Implementací těchto strategií můžete efektivně řídit a využívat kladné reference na Google k posílení vaší online přítomnosti a reputace.

Bohužel si cestu k zanechání vaší reference na Google najde spíše nespokojený zákazník než spokojený, takže je potřeba ty spokojené opečovávat a pracovat s nimi jak to jde.