fbpx

Loading color scheme

Jak nepřijít o zákazníky v době vládních opatření

TL;DR

Vzhledem k situaci okolo pandemie koronaviru a navazujících vládních opatřeních musí mnoho podniků a firem vyřešit svou online komunikaci se zákazníky a včas se připravit na získávání nových zákazníků v těžkých ekonomických časech. Doba, kdy šlo na internetu vše samo, je pravděpodobně opět pryč a je nutné zrevidovat vaši online prezentaci. Podívejte se tedy, jakými způsoby můžete výše napsaného dosáhnout.

Vytvořte si e-shop

Pokud na váš podnik dopadly restrikce ze strany státu a nemůžete mít otevřený svůj kamenný obchod je online nakupování jediná cesta.

Nemusíte hned budovat složitý systém s propojením na několik dalších služeb. Vytvořit základní funkční e-shop pro prodej několika prvních kusů zboží je otázka pár dní. Investice se vzhledem k potencionálnímu ušlému zisku rozhodně vyplatí. A časem svůj e-shop můžete vylepšovat a posunout se tak do oblasti, o které jste si doteď mysleli, že ji nepotřebujete.

Jakýkoliv obor není překážkou. Lze vytvořit e-shop s oblečením, stejně tak online objednávkový systém na jídlo z restaurace s platbou kartou.

Optimalizujte svůj web

Zaspali jste a nechali jste svůj web žít vlastním životem? Věřte, že v online prostoru, co platilo včera, neplatí dnes. Projděte si své webové stránky od základů, zjistěte, jestli máte vše aktuální, používáte nejnovější technologie, nikde vám nevyskakují žádné chybové hlášky.

Důležité je znovu provést i SEO optimalizaci. Vyhledávače mění své algoritmy a je možné, že vaše nastavení stránek už nejsou platná.

Zaměřte se na rychlost načítání webu, relevantní obsah pro zákazníky a SSL certifikáty. Pokud ještě nemáte responzivní web, tedy jeho zobrazení není uzpůsobené pro mobilní zařízení, ihned to napravte. Vyhledávače váš web vůbec nebudou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání uskutečněných na mobilních zařízeních. Přicházíte tak o 60% svých potencionálních zákazníků. Více o tomto tématu se můžete dočíst v našem předešlém článku.

Začněte brát sociální sítě vážně

Založili jste si před lety stránku na Facebooku, protože o tom každý mluvil a od té doby jste na ni nesáhli? Chyba! Dnešní situace dokazuje, že sociální sítě se nevyplatí podceňovat.

A nemusí jít pouze o Facebook, sociálních sítí je značné množství a je důležité si vybrat tu, na které jsou vaši zákazníci. Pro každou ze sociálních sítí je také potřeba vytvářet obsah zvlášť. Co bude fungovat na Facebooku, nebude fungovat na Instagramu, nebo LinkedInu.

Dnes není čas na to, vytvářet nové profily a teprve budovat členskou základnu. Vezměte tedy, co máte a podívejte se, jak na té konkrétní síti komunikují velké firmy. Vezměte si z nich příklad a pravidelně informujte a komunikujte se svými zákazníky.

Rozešlete newslettery, nebo SMS zprávy

Pokud máte seznam e-mailových adres svých zákazníků, rozešlete mezi ně důležité informace týkající se vašeho podniku. Výhoda newsletterů je v tom, že nejste tolik limitování rozsahem sdělení.

V případě, že máte i jejich telefonní čísla, můžete je informovat i pomocí SMS zpráv. Tento způsob má větší zásah než newsletter, ale jste limitováni počtem znaků. Hodí se tedy pro náhle vzniklé situace, kdy potřebujete dát okamžitě všem vědět.

Dávejte si ale pozor, aby vše bylo v souladu s GDPR.


Se vším zmíněným v tomto článku jsme vám připraveni kdykoliv pomoci. Pokud máte o některou z výše uvedených služeb zájem, kontaktujte nás prosím. Pokud si nejste jisti, jestli váš web splňuje současné standardy, nechte si od nás zpracovat analýzu vašich webových stránek zdarma.

analyza webu zdarma

Využíjte naši aktuální nabídku na

Analýzu vašeho webu zdarma

Analyzovat můj web