fbpx

Loading color scheme

Online obchodování: 5 častých chyb, kterým se musíte vyhnout

TL;DR

  • Eshop není responzivní
  • Komplikovaný formulář pro registraci nebo odeslání objednávky
  • Nabízíte pouze jednu platební metodu
  • Chybí vám kvalitní vizuální obsah pro e-shop
  • Chybějící zákaznická podpora

Abyste z návštěvníka vašeho e-shopu udělali spokojeného a věrného zákazníka, musíte mu nabídnout bezchybný zážitek z nakupování. Každá chyba nebo nejasnost na vašem webu může mít za následek, že o zákazníka přijdete a už se k vám nikdy nevrátí. Sepsali jsme tedy seznam 5 chyb a překážek, kterým je nutné se vyhnout.

1. Eshop není responzivní

Poměr nákupů uskutečněných na mobilních telefonech již přesahuje 50%. Pokud váš e-shop na tuto skutečnost není připraven, přicházíte teoreticky o celou polovinu vašeho obratu.

Tvorba nového e-shopu musí probíhat takovým způsobem, aby ani jedna skupina zákazníků (mobil vs desktop) nebyla ochuzena o 100% zážitek. Toto zahrnuje kompletně celý vývoj: design, obsah, obrázky nebo ilustrace, videa, tlačítka, rychlost načítání.

2. Komplikovaný formulář pro registraci nebo odeslání objednávky

S čím dál více e-shopy, využívajícími nákup jedním kliknutím, jsou zákazníci línější cokoliv vyplňovat. Počet a druh polí ve formuláři pro vytvoření účtu, či odeslání objednávky, významně ovlivňuje konečné konverze na vašem e-shopu. Lidé nechtějí trávit několik minut vyplňováním informací o kterých jsou přesvědčeni, že je k ničemu nepotřebujete.

Zkraťte tedy formuláře na nejnutnější minimum a co nejvíce zjednodušte jejich vyplňování (např. přidáním popisu, využíváním obecně známých druhů polí a přehledným zvýrazněním případných chyb).

Pokud od zákazníka potřebujete získat informace navíc, řekněte jim proč. Chcete telefonní číslo? Řekněte, že je pro kurýra, až bude zásilku doručovat. Chcete datum narození? Řekněte, že posíláte speciální nabídky k narozeninám.

3. Pouze jedna platební metoda

Setkáváme se s e-shopy, které nechtějí zákazníkům povolit platbu na dobírku, protože společně s ní jim roste procento vratek. Stejně tak se setkáváme se začínajícími e-shopy, které nechtějí investovat peníze do platební brány. Oba přístupy jsou úplně špatně.

V dnešní době nepřeberných možností platby, ať už to jsou dva výše zmíněné, PayPal, splátkový prodej, nebo různé systémy umožňující lidem neplatit hned, ale až za 14 dní, si nevystačíte pouze s jednou variantou.

Pokud zákazníkům nedovolíte platbu na dobírku, nebudou váš e-shop považovat za důvěryhodný. Vymyslete jiný způsob, jak se vyhnout vratkám. Pokud prodáváte drahé zboží, splátkový prodej, nebo např. využití Twista, vám může skokově zvýšit konverze.

4. Vizuální obsah pro e-shop

Nedostatek vizuálního obsahu, nebo jeho nedostatečná kvalita (ať už jde o fotografie, nebo video) je něco, co se neblaze projeví na výsledcích vašeho e-shopu.

Zákazníkům nestačí jedna fotka produktu zepředu, druhá zezadu. Potřebují vidět, jak se produkt používá, do jakých situací se hodí a jakým způsobem jim zlepší život. Lidé musí vidět, že produkt opravdu potřebují. Z fotografií zobrazujících využívání produktu si také lépe představí např. jeho rozměry, váhu a lépe vynikne jeho vzhled.

U některých produktů je také velice vhodné použít fotografie před/po (např. čistící prostředky).

Pokud dostáváte obrázky od dodavatele, najděte si alespoň chvíli času a projděte si Youtube. Určitě naleznete videa s využitím produktu, případně s jeho recenzí, která může pomoci se vaším zákazníkům rozhodnout.

5. Chybějící zákaznická podpora

Pokud se kdekoliv vyskytne problém, zákazník ho chce co nejrychleji vyřešit. Kontaktování e-shopu emailem, nebo telefonem, je pro zákazníky velice zdlouhavé a většina z nich to neudělá.

Integrujte na svůj e-shop podporu v podobě chatu a dejte tím lidem možnost vyřešit vše okamžitě. Případně sepište nejčastější problémy v podobě FAQ. Takové otázky mohou být jak obecné, tak konkrétní, které se poté budou zobrazovat přímo na stránce produktu.

Nejčastější dotazy vám nejen ulehčí práci, ale zároveň si tím vylepšíte obsah na webu, který je důležitý pro SEO.

analyza webu zdarma

Využíjte naši aktuální nabídku na

Analýzu vašeho webu zdarma

Analyzovat můj web